A 2004-ben alakult svéd SUB LUNA formáció talán nem tartozik a legfelkapottabb zenekarok közé a műfajon belül, kicsit talán érdemtelenül mellőzöttek, ez azonban az aktuális kiadványuk, illetve a megfelelő kiadói támogatás által most változhat, hiszen az Awake nagyszerűen sikerült, a figyelemre feltétlenül érdemes album.
A nyitó When We Did Rejoice egy rövid, gyönyörű gitáros tétel, kicsit meglepő, hogy ilyen darabbal indítják a srácok a lemezt, de persze semmi gond, kiváló szerzeményről van szó. A folytatásban az A Wakening hallható, gazdagabb hangszereléssel. A dob egyszerű, de hatásos alapot biztosít, a gitár éppen csak annyit nyújt, amennyit a dal hangulata megkövetel, itt inkább a harmonikáé a főszerep, amely igazán szívbemarkoló dallamot hoz. Hasonló úton jár az ezt követő Fading With Time is, ahol a BEVIS FROND zenekarból (meg persze a CURRENT 93-ből) ismert Nick Salomant idéző "nyúlós és kifacsart" gitárszóló is megjelenik. Az A Distance Between talán a legkommerszebb dal a lemezen, gitárpop a jobbik fajtából, ha felkapnák a nagyobb rádiók, simán sláger lehetne, de persze nem lesz és ez így van jól, meg egyébként is van benne egy váratlan hangszeres betét, ami talán meg is lepheti a felkészületlen hallgatókat és nem felelne meg a "rádióbarát elveknek". Az A Song For My Lady Before The Snow westernes kezdése is kellemesen hat, a dal maga pedig egy visszafogottan induló, majd kissé lendületesebbé váló ballada, gitárral, dobbal, csörgővel, már csak a síp meg a nádi hegedű hiányzik belőle. A Silence Broken női vokállal megtámogatott eleganciája is igazán megkapó, kimondottan kellemes darab. A záró Paralysie Générale-Nightfall-On Fallen Stars triónál érzek némi üresjáratot és lendületvesztést, de ez lehet, hogy csak az erős kezdés miatt tűnik így. Összességében egy nagyon kellemes, harmonikus folk-pop-rock lemezt készített a Mikael Lindblom-Fredrik Sööberg páros ismét, amit (bármennyire furcsán hangzik) kimondottan autós utazáshoz, vagy munka közben háttérzajnak ajánlok elsősorban, a NEBELKORONA, a NOVALIS DEUX és a TENHI zenekarok vonalán mozgó érdeklődőknek (itt egy pillanatra elképzeltem az említett trió hazai rajongótáborát).
A Cyclic Law kiadónak pedig feltétlenül jár a dicséret, hiszen a tőlük megszokott dark ambient, industrial jellegű zenék közé bevállalni egy ilyen albumot feltétlenül merészségre vall.
balazs_k 2011.03.04. 21:39:19