HTML

dp-motiv

Neofolk, dark folk, apocalyptic folk, post-industrial, martial industrial, military pop, dark ambient, neoclassical, ritual, noise - hírek, lemezkritikák, koncertajánlók, interjúk, koncertbeszámolók

Címkék

2017.04.24. 20:00 balazs_k

2017-ben is WGT

Címkék: koncertajánló

wgtbanner2.jpgAhogy az már a legutóbbi (utolsó) Runes&Mennél is felmerült (bár úgy látom, ezt végül nem írtam meg, na mindegy), évről évre ismétlődnek a fellépők, ami abban az esetben nem akkora baj, ha az ember a kedvenc zenekarait kapja (ahogy az a Runes&Men esetében volt tavaly), de persze néha jólesik megismerni új, eddig nem látott/hallott előadókat. A WGT ebben mindig is élen járt, de úgy látszik, lassan kezdenek elfogyni az újdonságok, mert az idénre (eddig) bejelentett (számunkra releváns) fellépők közül (szinte) mindet láthattuk már korábban is. Jó, ez persze valahol az én "hibám" is, túl sokat járok koncertekre (azt hiszem, nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy Magyarországon én vagyok az, aki ezen közeg zenekarainak koncertjei közül a legtöbbet látta, az elmúlt 15-20 év legtöbb eseményén, rendezvényén részt vett, szerte Európában). Ami persze nem baj, nem csinálnám, ha nem szeretném. De azért mindig szükség van az újdonság ún. varázsára. Viszont vagy kezdenek fogyni az érdekes új zenekarok, vagy a szervezők lettek kevésbé bevállalósak, nem tudom, mindenesetre most, alig több mint egy hónappal a fesztivál előtt még várat magára az izgalom.

Az biztos, hogy a legérdekesebb, legjobban várt fellépés a Spiritual Fronté lesz. Nem mintha őket nem láttam volna elégszer (legutóbb pont a Runes&Menen tavaly októberben), viszont most különleges műsorral készülnek: a Stefano Purival készített, 2013-ban kiadott, klasszikus zenei indíttatású Black Hearts in Black Suits című lemezt adják elő. Én ezt a lemezt nagyon szerettem akkoriban, sokat hallgattam, nagy hatással volt rám (hogy ez jó vagy rossz, azt inkább hagyjuk). Nagyon örültem volna, ha akkor láthattam volna élőben, de ez sajnos nem jött össze. Persze így is nagyon kíváncsian várom ezt az előadást.

A másik "sztárzenekart", az Ordo Rosarius Equilibriót is a tavalyi Runes&Menen láttam utoljára (viszonylag hosszabb kihagyás után), de őket bármikor szívesen megnézem, az utóbbi lemezeiket is kimondottan kedvelem (az egy szem ONANI kivételével, de ezt talán már említettem korábban), jó koncerteket is szoktak adni általában, úgyhogy mindenképp a kötelezően megnézendők listáján szerepelnek.

És ha már a tavalyi Runes&Mennél tartunk, a Larrnakhot is ott láttam utoljára, őket is mindig szívesen látom, kíváncsi leszek, most mit fognak nyújtani (remélhetőleg nem teljesen ugyanazt, mint legutóbb is, már csak a sokat emlegetett újdonság, változatosság miatt is).

Az olasz Ianva is többször fellépett már a WGT-n, nagyszabású koncertjeiket mindig érdeklődéssel figyeltem, sosem okoztak csalódást, feltehetően idén is így lesz.

Viszonylagos újdonságként említhetjük Peter Bjargőt, akit ugyan az Arcanával és a Sophiával többször is láthattunk már, de most a saját neve alatt idén megjelent Animus Retinentia című lemezének anyagát mutatja be.

A spanyol Der Blaue Reitert sokan szeretik (én sajnos nem tartozom közéjük), őket is többször láthattuk már, annyira nem is szokott rossz lenni, de hogy nem is túl izgalmas, az is biztos.

A futottak még kategóriában megemlíthetjük még az olasz Hautville-t és Hexperost, valamint az orosz Moon Far Awayt, de tényleg csak az említés szintjén.

Ahogy minden évben szokás, remélhetőleg az utolsó napokban még bejelentenek pár érdekes fellépőt. Meg ha kitekintünk más stílusokba is, ott is lehet izgalmasakat találni (sőt), de erről itt most nem beszélünk.

wgtbanner1.jpg

26. Wave Gotik Treffen

2017. június 2-5., Lipcse, Németország - rengeteg helyszínen szerte az egész városban, sátorozási lehetőség a fő helyszínen, az agra vásárközpontban a város szélén.

A négynapos belépő elővételben 120 euró, mellyel a tömegközlekedés is igénybe vehető a fesztivál időtartama alatt, péntek 8:00-tól kedd 12:00-ig.

Obsorgekarte (kempingjegy) 25 euró, amely a sátorozási lehetőségen kívül a szokásos programkönyvet is magában foglalja. Az Obsorgekarte csak belépővel együtt érvényes.

Parkolás a vásárközpontban, parkolómatricával, ami 15 euróba kerül, és a fesztivál teljes időtartama alatt érvényes.

Ahogy minden évben, a szervezők idén is nagyjából 20 ezer látogatóra számítanak.

További részletek és jegyrendelés a fesztivál honlapján.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása