HTML

dp-motiv

Neofolk, dark folk, apocalyptic folk, post-industrial, martial industrial, military pop, dark ambient, neoclassical, ritual, noise - hírek, lemezkritikák, koncertajánlók, interjúk, koncertbeszámolók

Címkék

2011.10.26. 22:00 sorger

Nihilista dzsigolók Rómából - Interjú a SPIRITUAL FRONT zenekarral

Címkék: interjú

Az alábbiakban az apocalyptic pop egyik legismertebb formációjáról, a római székhelyű SPIRITUAL FRONT zenekarról rántjuk le a leplet egy interjú keretében. Habár Simone tőle szokatlanul visszafogottan nyilatkozott ezúttal, azonban így is egy érdekes beszélgetés született. A kérdéseket Gresz Ágnes és Sörös Gergő tették fel, valamint közreműködött még Sütő Judit, illetve Kiss Kornél, akinek külön köszönet az idei Treffenen készült zenekari fotókért.


- Mindenek előtt mesélj kérlek a Rotten Roma Casino album megszületéséről és fogadtatásáról!

- Nehéz szülés volt, sokszor megálltunk, majd nekifutottunk újra, felvettünk részeket, töröltünk részeket milliószor. Sokan vélekednek úgy, hogy ez a legpoposabb lemezünk, amit valaha készítettünk, és ez részben igaz is, másrészt nem. Számomra pop az, ami eléri az embereket, függetlenül attól, hogy lágy vagy brutális, és a legtöbben sajnos nem értik a pop ilyen koncepcióját. A Rotten Roma meg is osztotta a hallgatóságunkat: sokan már nem tartanak velünk, sokan tovább menetelnek az oldalunkon.

- Úgy érzem, zeneileg - az előzményeket figyelembe véve - egy még inkább letisztult, könnyen emészthető dalfüzérről beszélhetünk, ami mindeközben persze nem mondható el feltétlenül a dalok szövegeiről. Te hol helyeznéd el ezt az albumot a világ jelenkori zenei kínálatában? Kik hallgatják ma elsősorban a zenéteket?

- A Spiritual Front rajongói nem hallgatják, hanem érzik a zenét. Nem célunk, hogy felszínes embereket gyűjtsünk magunk köré, mert azokkal szeretnénk megosztani a szenvedélyeinket, akik méltók rá, olyanokkal, akik az életet intenzíven élik, nemcsak pózolnak a menő helyeken.

- Az idei lipcsei fellépésetek alkalmával a Felsenkellerben az egyik korábbi dalotok (talán a Slave volt, már nem is tudom biztosan) végén noise zenekarokat megszégyenítő zúzdát hallhattunk. Kissé meglepőnek és egyben nagyon hatásosnak bizonyult. Korábban nem feltétlenül voltak jellemzőek rátok az effajta megoldások. Honnan és hogyan jött ez az ötlet?

- Nagyon szeretem az ilyen hangulatokat. Általában a dalaink struktúrája "hagyományosabb", de van pár olyan számunk, például a Slave is, amit el lehet nyújtani, és széttorzítani. Nagyon jó érzés volt.


- A hangzásotokban érezhetően volt sajnos néhány kifogásolható tényező (habár még így is ti szóltatok a legjobban azon az estén), amit jól jellemzett, hogy a dalok közötti szünetekben szinte folyamatosan osztottad az instrukciókat a technikusoknak. A dob például nagyon a háttérben szólt, ami azért is roppantul sajnálatos, mert a srác hihetetlenül élvezetes játékot produkált ismét. Azért több mint meglepő, hogy egy ilyen kaliberű eseményen is ekkora problémát jelent a tisztességes megszólalás.

- Nos, a WGT-n játszani mindig egyszerre csodálatos és szörnyűséges. Nagyon sok érdekes emberrel lehet találkozni, ugyanakkor technikai szempontból egyszerűen rémes: pár perc alatt kell produkálni egy nyúlfarknyi beállást, amire esélytelen rendesen odafigyelni, és mindent rendesen összerakni, azt sem tudjuk, mi történik, a hangosítóknak meg fogalmuk sincs a zenénkről. Szerintem még sosem volt itt igazán jó koncertünk, mert jóformán lehetetlen igényesen megcsinálni a fellépést. Ez még az EBM csapatoknál is gond, akik kizárólag számítógépet használnak. A fesztivál nagyon szórakoztató, de nagy kihívás is egyben azoknak, akik akusztikus zenét játszanak.

- Talán az utánatok fellépő ROME járt a legrosszabbul, egyszerűen döbbenet, ami ott történt hangosítás címén. Ott voltál a koncertjükön?

- Sajnos nem, mert a merchandise pultban voltam, de jól ismerem őket, sokat játszottunk együtt. Szerintem sok nagyszerű daluk van.

- Úgy tudom a közelmúltban Mexikóban jártatok. Milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek, miben más az ottani közönség, a fogadtatás és úgy összességében az egész élmény az európaihoz képest?

- Fantasztikus élmény volt, igazán kedves, szenvedélyes rajongókkal találkoztunk. Úgy találtam, hogy a mexikóiak nagyon beleásták magukat az alternatív zenékbe, abszolút éhesek mindenféle zenei megnyilatkozásra. A zenei dolgokon túl is nagyon jó tapasztalatokra tettünk szert.


- A borítójával ugyan nem vagyok teljes mértékben kibékülve, de nálam a mai napig a Nihilist Cocktails For Calypso Inferno album az első számú kedvenc. Milyen emlékeid vannak ezzel a lemezzel kapcsolatban?

- Fura egy ízlésed van! Életem egyik legsötétebb periódusában készült az a lemez. Totális magányban készítettem, egy félig tönkrement 4 sávos, audio-kazettás felvevővel, alkohol és drogok segítségével. Mai füllel hallgatva, a "Nihilist Cocktails..." annyira minimál és primitív, amennyire mégis zseniális. Szerintem a szövegek is jók.

- A Spiritual Front diszkográfiát megvizsgálva látszik, hogy a második lemez, illetve az Ordo Rosarius Equilibrio-val közös CD után populárisabb lett a hangzásotok. Mi eredményezte ezt az éles váltást? Marad ez az irányvonal?

- Fejlődtem: jobbak a hangszereim, a technikai felszereltségem. Jobban tudom irányítani az energiáimat, hogy valóban azt fejezze ki a zeném, amit mondani akarok. Semmi sem volt eltervezve, egyszerűen jobb vagyok most, mint kezdetben. Lehetne ugyanazt a dalt játszani a végtelenségig, de engem az untatna és az őrületbe kergetne. A művészet azt kell, hogy kifejezze, amit érzel, ami vagy abban az adott pillanatban, és nem azt, amit az emberek hallani akarnak, és főleg nem azt, amilyennek az emberek szemében látszani akarsz.

- Általában több hegedűssel dolgozol. Azért van ez így, mert a zenészeknek eltér a stílusa, más részeket játszanak, vagy valami egyébről van szó?

- Olyan ez, mint egy focicsapat. Mindenkinek megvan a posztja a tehetségéhez és a feladathoz mérten. Azért dogozok több hegedűssel, mert egy bizonyos eredményt akarok elérni.

- Többnyire profi zenészekkel dolgozol, ugye? Ők hogyan közelítenek ehhez a stílushoz?

- Csak akkor dolgozok valakivel, ha tudom, hogy szívből csinálja. Lehet valaki a világ legjobb előadója, ha a zenét csak a kéz hozza létre, és nem a szív, szart sem ér az egész.

- A lemezen vendégzenészek játsszák a vonós részeket. Elképzelhető, hogy lesz olyan Spiritual Front koncert a jövőben, ahol élőben is hallható lesz a vonós szekció?

- Nagyszerű lenne, de jelenleg túl drága.

- 2006-ban felléptél nálunk a magyar fővárosban. Milyen emlékeid vannak Budapestről és a koncertről?

- Emlékeszem, szólóestet adtam, és vicces volt, mert egy borzalmas fehér öltönyben voltam, ó Istenem, förtelmes volt, ráadásul utána végig Albin Juliussal voltam, leittuk magunkat a sárga földig úgy, hogy közben sikerült félmeztelenre vetkőznöm.

- Szerencsére én ezt már nem láttam. Nos, köszönöm az interjút!

- Én is köszönöm! Hamarosan találkozunk.

www.spiritualfront.com

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.