HTML

dp-motiv

Neofolk, dark folk, apocalyptic folk, post-industrial, martial industrial, military pop, dark ambient, neoclassical, ritual, noise - hírek, lemezkritikák, koncertajánlók, interjúk, koncertbeszámolók

Címkék

2011.06.23. 14:00 sorger

Interjú a DERNIERE VOLONTE zenekarral

Címkék: interjú

A hazánkban is méltán népszerű francia DERNIERE VOLONTE zenekar alapítójával, elsőszámú dalszerzőjével, énekesével és mindenesével Geoffroy D-vel olvashattok interjút az alábbiakban (a közreműködésért kiemelt köszönet Sütő Judit részére), kitérve természetesen a tavalyi Immortel albumra, a néhány éve lebonyolított budapesti koncertre és egyéb fontos kérdésekre is.

- Hogyan értékelnéd az Immortel albumot a megjelenés óta eltelt egy év távlatából?

- Jelentős előrelépésként értékelem a DERNIERE VOLONTE munkásságában, nagyon jó érzés, hogy megcsináltam, bár most már hónapok óta nem hallgattam meg. Talán most majd újra előveszem. Az biztos, hogy néhány rajongót összezavarhatott, de elsősorban nem a közönség kegyeiért zenélek, hanem azért, hogy kimozdítsam őket, hassak rájuk, gondolatokat ébresszek bennük, érzelmeket generáljak, legyenek azok pozitívak, vagy negatívak.

- Mennyire tudtad megvalósítani az ötleteidet, miként zajlott a munka a lemez felvételekor?

- Nincsenek bevett szabályaim, vagy metódusaim, egyszerűen csak sorba rendezem azokat az ötleteimet, amikből felépíthető egy dal. Ilyen lehet egy-egy hang, ütem, vagy szöveg. Bármi lehet a forrás, egy a lényeg, hogy építkezni tudjak belőle. Az bonyolultabb, hogy végül olyan lemezt állítsak össze, amit az elejétől a végéig szeretek.

- Maradt még esetleg dal, ami nem került az albumra, vagy minden ötletet rögzítettél?

- Nehéz megmondani... Mindig több verzióját készítem el a dalaimnak, hármat minimum. Általában az összes számon addig dolgozok, amíg teljesen elégedett nem leszek velük.

- Úgy tűnik, mintha kevesebbet lennél színpadon. Azt gondolom, egyre nehezebb koncertezni és koncerteket szervezni. Mit gondolsz, a nyilvánvaló okokon kívül (megcsappant érdeklődés, anyagi fedezet hiánya stb.) mi lehet a probléma további forrása, illetve hogyan lehetne orvosolni ezeket?

- Nagyon sok meghívásom van, és nem az anyagiakon múlik, hogy keveset koncertezek. Nagyon megválogatom, hogy mire mondok igent, általában csak azokat a fellépéseket vállalom el, amik bizonyos szempontok miatt érdekesek a számomra. Hamarosan elkészül az újabb lemezem is, és már azon töprengek, hogyan fogom a színpadra állítani ezeket a dalokat. Jelenleg is van néhány kiemelt dátum és projekt, ami nagyon ösztönzőleg hat rám. Persze azért nincs semmi kapkodás, minden ötletet alaposan ki kell érlelnem.

 

- 2008-ban Budapesten csekély számú, de annál lelkesebb közönség előtt együtt koncerteztünk. Milyen emlékeid vannak erről a fellépésről? 

- Kaotikus, de izgalmas koncertként él az emlékeimben. Szörnyű volt a hangzás, még az alapok is, de azt gondoltam, ha itt most fel tudok lépni, akkor ezután bárhol. Kevesen voltak, de soha nem a nézőszám a lényeg, hanem az energia, ami a fellépés alatt generálódik. 90 százalékban kellemesek az emlékeim, különleges tapasztalatokra tettem szert (nevet). 

- A magyar fellépőre (CARWASHTAGNACHT) hogyan emlékszel? 

- Sajnos keveset láttam belőletek, de az tetszett. Viszont Pierre és különösen Marthynna nagyon le volt nyűgözve. 

- Esetleg elképzelhető, hogy újra a fővárosunkba látogat a DERNIERE VOLONTE? Nagyjából milyen anyagi és tárgyi feltételek szükségesek ahhoz, hogy elfogadj egy meghívást valahova? 

- Biztosan visszatérek, csak még nem tudom pontosan, hogy mikor. Türelem... 

- Hallgatsz még industrialt? Mesélj kérlek a BLASTERKORPS és az I-C-K zenekarokról! Mit tudnál mondani az EISENKRONE kapcsán? 

- Elég sok industrialnak nevezett zenét hallgatok annak ellenére, hogy jelenleg már rengeteg olyan csapat is ide tartozik, akikre nagyon hamar ráunok (a Gallakthorö és a Tesco kiadványai nem tartoznak ide!). Ugyanakkor számomra még most is nagyon érdekes és vonzó ez a stílus, mert igazán jó pillanatképet ad az adott korról. Annak ellenére mondom ezt, hogy manapság már abszurdumnak hangzik, ha valaki arra hivatkozik, hogy nagy szerepet vállalt a műfaj megteremtésében. Ma ugyanaz van, mint a 90-es években, amikor mi is kezdtünk. Nemrég pont arról beszélgettünk Albinnal, hogy akkoriban az egész szcéna felfedezte a gothic ruhákat és persze azok terjesztették el leginkább, akiknek semmi tehetségük nem volt, hogy igazán maradandó zenét alkossanak, ellenben arra a "pillanatképre" jól tudtak reagálni. Egy évtized távlatából visszatekintve egyértelmű, hogy maximálisan megelőztük a korunkat. Az I-C-K igazából nem az én projektem, de ha jól tudom már évek óta nem is működik. Régebben sokat segítettem Arnaudnak, de számos, eléggé érdektelen ok miatt végül is nem tartozik a legkellemesebb élményeim közé ez az együttműködés. A BLASTERKORPS projekt 2003-ban zárult le az én kérésemre, mert nem maradt rá kellő energiám. A kapcsolatom Arnauddal kezelhetetlenné vált, ami nagyon sajnálatos, mert a 10"-es után még elég sok anyag megmaradt. Az egyik kiadóval meg is állapodtunk nemrég, hogy kicsit átalakítva, kiadják ezeket a szerzeményeket CD-n, úgyhogy most az archívumunkat bújjuk. EISENKRONE? Mit is mondhatnék... 

- Legendásan jó a kapcsolatod a Hau Ruck kiadó és a DER BLUTHARSCH-főnök Albin Juliussal. El tudnád képzelni, hogy egyszer esetleg kiadót válts a nagyobb ismertség, a népszerűség, a haszon reményében?

- Nem hinném. A most működő kiadókat csak a pénz motiválja és a náluk tevékenykedő zenekarok egy picit sem érdeklik őket. Nekem, aki képtelen engedményeket tenni, a HR és a Tesco tökéletes háttér. A szabadság, a szenvedély és a tartás nagyon könnyen el tud veszni, de én pont azokat szeretem, akik próbálnak ez ellen fellépni.

- Mi a helyzet a POSITION PARALLELE zenekarral? Volt egy sikeres debüt album 2008-ban, de azóta ritkán lehet hallani erről a formációról.

- Jelenleg a második album munkálatai folynak. Nagyon sok idő pocsékba ment azzal, hogy Pierre már nem akar részese lenni a dolognak. Vártam rá, hátha megváltoztatja a döntését, de nem, így ez a projekt többszörösen átalakult. A számok már megvannak, de a dolgok végső formába öntésére még egy kicsit várni kell.

- Személy szerint nagyon kedvelem a korai, zajosabb, nyersebb munkáidat is a DERNIERE VOLONTE-val. Várható esetleg effajta zenei megoldás tőled a jövőben, vagy mész tovább a dallamosabb, emészthetőbb zenei úton?

- Pillanatnyilag nem tervezem, hogy visszatérek a korai hangzáshoz, de persze soha ne mondd, hogy soha. A kreatív energiáimat majd akkor fordítom a noise irányába, ha újra feltámad bennem a vágy, hogy elinduljak azon az úton. Amíg ez nincs meg, hiába látom, hogy mennyire könnyű lenne tágítani a zenei horizontot. Végső soron nálam minden érzés kérdése.

- Személyes kedvencem a Le Feu Sacre album. Ennyi év távlatából te miként értékeled azt a lemezt?

- Az a lemez egyszerre igen változatos és minimalista. Nagyon kellemes emlékeim vannak a felvételekről, mert abszurd, már-már nevetséges körülmények között kellett dolgoznom, mégis sikerült jó munkát végeznem, akárcsak az Obéir et Mourirnál is. Minden vágyam az volt, hogy kísérletezzek és teljesen új volt számomra, hogy minden úgy történt, ahogy én akartam. Minden dalnak külön története van, mindegyik személyes tapasztalatból táplálkozik. Úgy gondolom, hogy a Le Feu Sacré lemezzel megalkottam a klasszikus DERNIERE VOLONTE-hangzást, ami a mai napig a védjegyem. Nemrég találtam néhány dalt, ami még abból az időszakból származik, de soha nem lettek megjelentetve. Azt kell mondanom, hogy meglepően jók, így a Hau Ruck kiadó hamarosan meg is jelenteti őket, így a Szent Tűz újra lángolni fog.

- Végül, mivel búcsúzol a magyar rajongóktól?

- Köszönöm a támogatást és remélem, hogy hamarosan újra találkozni fogunk!

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.