HTML

dp-motiv

Neofolk, dark folk, apocalyptic folk, post-industrial, martial industrial, military pop, dark ambient, neoclassical, ritual, noise - hírek, lemezkritikák, koncertajánlók, interjúk, koncertbeszámolók

Címkék

2014.04.14. 00:00 balazs_k

A Moon And The Nightspirit a német Prophecy kiadónál

Címkék: hírek

tmatn.jpgA jövő hétvégi Focus Abyssi kapcsán eddig még nem ejtettünk szót arról, hogy az est fő fellépője, a békéscsabai The Moon And The Nightspirit 2014 januárjában leszerződött a jeles német metalkiadó, a Prophecy folkos alkiadójához, az Auerbach Tonträgerhez, ezzel olyan nagyszerű zenekarok kiadótársa lesz, mint a Sol Invictus, a Hekate, a Camerata Mediolanense vagy mondjuk a Tenhi. Ahogy az a Prophecy/Auerbachnál szokás, az új felvételek megjelentetése mellett újra kiadják a zenekar korábbi lemezeit is. A Focus Abyssin pedig meghallgathatjuk majd, hogy milyen dalok lesznek a hamarosan megjelenő ötödik nagylemezen.

Szólj hozzá!

2014.04.05. 20:00 balazs_k

A 22. Wave Gotik Treffenről - 1. rész

Címkék: koncertbeszámoló

wgt2013.jpgA kimondottan erősnek mondható 2012-es két nap után 2013-ban szintén két napra korlátozódtak a számomra igazán érdekes koncertek a 22. Wave Gotik Treffenen, de ez a két nap nem volt annyira átütő, mint előző évben, de azért így is akadt pár érdekesség.

Ahogy azt már megszokhattuk, a fesztiválon különböző tényezők befolyásolják, hogy melyik zenekar milyen időpontban lép fel, nem mindig "erősorrendben" történik a beosztás. Így a pénteki nap nyitó fellépője az est talán legismertebb, legnépszerűbb zenekara, az olasz Camerata Mediolanense volt a Volkspalast kupolacsarnokában.

Szólj hozzá!

2014.03.15. 12:00 balazs_k

LAKES - Blood of the Grove (2013, Avant! Records)

Címkék: lemezkritika

lakes_blood.jpgA kevés megmaradt felület egyikén, ami még ezzel a zenei körrel foglalkozik (bár sajnálatos módon azt is megszállták már a metalosok, mint úgy általában az egész közeget), a szokásos év végi listázásoknál volt egy érdekes összeállítás, amelyben a színtérhez kapcsolódó zenészek sorolták fel kedvenc lemezeiket a tavalyi évből. Itt figyeltem fel az ausztrál Lakes Blood of the Grove című anyagára, melyet többen is említettek, és mivel az olasz Avant! Records adta ki, akiknek van pár érdekes, színvonalas kiadványa, kíváncsiságból meghallgattam ezt a lemezt is - az ember éhezik az újdonságokra (sajnos kevés jó anyag jelenik meg mostanában).
A Lakes a tasmániai származású, jelenleg Melbourne-ben élő Sean Bailey egyszemélyes zenekara, akinek nem ez az első kiadványa (több mint 10 éve jelent meg az első kislemeze), mégis csak most, ezzel a felvétellel kapott nagyobb, nemzetközi figyelmet. És nem véletlenül, egyáltalán nem érdemtelenül. A 30 perc hosszú, vinilen megjelent anyag 10 számában lenyűgözően ötvöződik a Joy Division-féle post-punk/proto-dark a korai Death in June zeneiségével. Akusztikus gitárok, erőteljes dobok és basszusgitár, izgalmas szintetizátordallamok, hangeffektek, kántáló ének, mindez "autentikus" hangzással, mintha a felvétel a 80-as évek elején készült volna. Nincsenek kiemelkedő pillanatok, egyenletes színvonalon zakatol végig a 30 perc (ami tökéletes hossz ennek az anyagnak); mindvégig izgalmas, magával ragadó.

Szólj hozzá!

2014.03.07. 21:00 sorger

Március végén érkezik az ARDITI és az ATOMTRAKT közös kiadványa

Címkék: hírek

arditiatom_cov.jpgA német Trutzburg-Thule gondozásában március végére várható a svéd ARDITI és a svájci ATOMTRAKT közös bakelit kiadványa 500 példányra (az első 100 példány márványszürke, a további példányok hagyományos szürke színben) limitálva, kézzel számozva, 6 paneles inzerttel. A kiadó ajánlása szerint a martial industrial mestereinek közös kiadványa (személy szerint az ARDITI kapcsán maradéktalanul helytállónak érzem e nagyívű megjegyzést, az ATOMTRAKT esetén azonban erősen túlzónak találom) Németországon kívülről 12 euró ellenében már elő is rendelhető.

 

Szólj hozzá!

2014.01.21. 20:00 sorger

Focus Abyssi V.

Címkék: koncertajánló

Focus abyssi_5_hun.jpgÁprilis végén tovább fűzzük a Focus Abyssi rendezvénysorozat fonalát. A kínálatot igyekeztünk ezúttal is a neofolk és társai gyűjtőcsoport (industrial, ambient, noise, ethereal, experimental stb.) keretein belül tartani. Nézzük egy kicsit részletesebben, kik is az aktuális felhozatal résztvevői zenekari szemszögből.

Az estét a hovatovább két évtizedes álom után ébredő magyar noise-drone ambient legenda, a budapesti HIDEG RONCS indítja HR+ című műsorával. A Rácz Mihály-Broder Ferenc alkotta experimental duó olyan kultusz figurákkal, illetve csoportokkal működött már együtt, mint a zeneszerző, multiinstrumentalista, indológus Hortobágyi László, illetve a német kult-kiadó Drone Records. Változnak az idők, változnak a formák, így a HIDEG RONCS is igyekszik majd friss formába önteni műsorát, feltehetően mindenki megelégedésére.

A szlovák PHRAGMENTS neoclassical-dark ambient csoport 2013-as, Malignant Records címkével felruházott New Kings And New Queens című harmadik sorlemezének bemutatására érkezik a magyar fővárosba. A mélyről fakadó hipnotikus zene méltán emelte őket a műfaj reménységei közé, hiszen a nem is olyan ritkán a saját farkába harapó kígyónak tűnő zenei irányzat jelenleg több sebből vérezve törekszik a felszínen maradásra. Ennek a küzdelemnek lehet az egyik letéteményese a szlovák duó. A fellépésük így természetesen kiemelt figyelmet érdemel.

A békéscsabai illetőségű THE MOON AND THE NIGHTSPIRIT zenekar méltán a magyar és egyre inkább a nemzetközi folkzene iránt fogékony közönség kiemelt kedvence. A formáció ötödik albumának megjelentetésére készül, melynek színpadi premierjére a Focus Abyssi aktuális állomásán kerítenek sort, egy maratoni hosszal bíró előadás keretében. A társulat élőben szinte képtelen hibázni, így ezúttal is egy felemelő, varázslatos élményt várhatunk tőlük, megkapó pillanatokkal telítve.

Szólj hozzá!

2014.01.03. 22:00 sorger

LUSTMORD - The Word As Power (2013, Blackest Ever Black)

Címkék: lemezkritika

lustmord_word.jpgAz 1980-ban Brian Williams által alapított brit LUSTMORD formáció egyértelműen az indusztriális zenék egyik oldalhajtásaként aposztrofálható dark ambient kiemelkedően legfontosabb alapköve és sarokpontja. Albumok, kollaborációk sokasága és elképesztő hangulattal bíró alkotások sora, kreativitás és a műfaj sajátosságából eredő szűk keretek között is ötletektől feszített előrehaladás jellemzi az eddigi életmű elemeit, amelyek közé azért persze ritkán, de néha csak becsúszott néhány kevésbé sikerült alkotás is. Alapvető, hogy egy (többnyire) instrumentális, a szabvány zenei formáktól messze elrugaszkodó formát nem könnyű több mint 30 éven át folyamatosan izgalmas köntösbe burkolni, nem is állítom, hogy a LUSTMORD ezt minden próbálkozásával el is érte, ettől függetlenül többségében maradandó és klasszikus albumokat, kiadványokat szabadított a világra Williams úr. A 2009-ben megjelent The Dark Places Of The Earth például egyértelműen a műfaj (egyik) legfényesebben, illetve sötéten ragyogó ékköve, maga alá temető, elnyelő hangóceánja (a korongot bemutató lipcsei koncertet volt szerencsém a helyszínen megtekinteni és biztosan állítom, életem egyik meghatározó élményeként került besorolásra az említett produkció). Loopok ilyen magas szintű egymásra úsztatása, rétegződése megfelelő ízléssel és struktúrával egészen komoly technikai felkészültséget és kreativitást igényel. Nézzük azonban jelen kritika tárgyát, az aktuális albumot közelebbről...

Ha röviden kellene összefoglalnom, akkor azt írnám, hogy Brian Williams várt 4 évet, majd megalkotta a 2009-es TDPOTE album ikertestvérét, mindössze annyi eltéréssel, hogy felkérte néhány énekes kollégáját a szakmai közreműködésre. Sokadszor hallgatom meg a korongot, mégsem tudom eldönteni, mennyire volt ez helyes döntés. Williams úr egy korábbi interjúban így nyilatkozott: "a zenélés, a zene megalkotása számomra egy rendkívül magányos és intim élmény". Sajnos az említett interjúból az már nem derült ki, hogy ezt pontosan hogyan értette, azonban tény, hogy a LUSTMORD korábban is a különböző együttműködések egész tárházát vonultatta fel, elég ha a teljesség igénye nélkül a MELVINS-főnök Buzzóval történő kooperációira gondolunk. Nos, én úgy látom (hallom), ismét egy remekbe szabott dark ambient korong került rögzítésre (a korai éveket jobban jellemző indusztriális felhangokkal, "ütemekkel", úgy tűnik, végérvényesen szakítva), amelyet a miszter némi vokális munkával igyekezett díszíteni a közreműködők által, ki-ki döntse el maga, mennyire játszott ebben szempontot az a bizonyos kereskedelmi kisördög. Több mint 3 évtized underground státusza után szerintem semennyire, de persze ki tudja, ellenben én örömmel venném az album instrumentális verzióját, mert a LUSTMORD azért mégiscsak úgy az igazi. Szépen, érzéssel dalolnak a hölgyek és az urak, én mégis halványan feleslegesnek érzem a munkájukat, és a valódi elmélyülést sem segítik elő számomra. Jarboe hangja itt nekem kimondottan környezetidegen, ennek ellenére mégis jól teljesít, ellenben Aina Skinnes Olsen kellemesen szárnyaló hangja egy kissé túl "rádióbarát". Az elsősorban a TOOL zenekarból ismert Maynard James Keenan ezúttal némileg alul teljesít, de vele sincs különösebb probléma, csak számomra leheletnyit felesleges és nem elég széles a spektrum (habár maga a dal így is döbbenetesen szuggesztív), akárcsak Soriah, akin azért veszettül érezni a kapaszkodást, a bizonyítani akarást. Biztosan vannak olyan rajongók, akik számára pont ez a vokális plusz jelenti majd a pozitív többletet, nekem mindenesetre a történet nem teljesen kerek, ettől függetlenül az új LUSTMORD album így is köröket ver az industrial-ambient mezőny jelentős többségére. 

Az album CD és bakelit formájában is megrendelhető a jelentősebb terjesztőktől, a zenei tartalomban nincs különbség (sehol egy bónuszdal), ellenben a vizuális élmény a vinyl esetében valami fantasztikus pluszt jelent.

Szólj hozzá!

2013.12.31. 23:00 sorger

V/A Hera - Protector Of Teddy Bears Since 2012 (2013, Choeur Noir)

Címkék: lemezkritika

hera.jpgAz egykori Carpe Noctem-főnök, a belga Leslie Philippot és becses neje, Sandra Skalka kislánya, Hera idén ünnepelte első születésnapját. E jeles alkalmat az említett úriember az általa életre hívott Choeur Noir kiadó égisze alatt útjára bocsátott válogatás CD-vel kívánta megünnepelni, amihez természetesen baráti zenekarokat gyűjtött maga köré, akik készséggel és örömmel vették a megtisztelő felkérést.


Az összeállítást a magyar LARRNAKH formáció indítja egy, a hamarosan végső alakot öltő harmadik albumon szerepelő, elsősorban zongorára épülő dallal (Internal Storm), amely itt egy félkész, "demós" verzióban hallgatható meg. A Hoffer Miklós kapcsán némi magyar szállal is bíró holland HERR csoport folytatja a sort egy kiemelten erőteljes, lendületes darabbal. A korai időkben fokozott figyelemmel kísértem a munkásságukat (a Winter Of Constantinople határozottan időtálló, kiemelten örökbecsű darab), ám kb. 2005-től némi megtorpanást lehetett tetten érni a munkásságukban, ám még ezzel a lendületvesztéssel is biztosan a jobban teljesítő neoclassical-martial formációk közé tartoznak szerintem. Az itt hallható kompozíció egyértelműen a korai idők pompázatos és sodró lendületű zenei világát emeli ismét dicsfénybe, remélhetőleg ehhez hasonló formában robog tovább a csapat a jövőben is! A DEAD MAN'S HILL To Hera című szerzeménye egyértelműen a válogatás legkellemesebb meglepetése, különösen annak fényében, hogy gyakorlatilag a kezdetektől fogva követem figyelemmel ténykedésüket, koncerten is volt alkalmam megtekinteni, mire is képesek az ifjú belga legények. Amivel itt kirukkolnak, az egyfajta experimentális, pszichedelikus space rock, és ezt igazán nem vártam tőlük. Ettől függetlenül kimondottan ügyesen teszik a dolgukat, mindössze az ének bátortalan kissé olykor, de még így is bőven élvezhető. A magyar CAWATANA új felállása itt debütál rögzített formában (Without Purity) és becsülettel, lendületesen mutatják be, mi is a sallangmentes neofolk lényege, úgy, ahogy azt manapság egyre kevesebben űzik. A DARK POEM (Spider In A Poem Tree) kísérleti zenéje hangszeres vonatkozásban nekem egyfajta RESIDENTS / COIL keveréket nyújt, kellemes és szórakoztató módon. Az ENGELSTAUB (Lullaby / Re-edit) feszes, mégis ringató szerzeménnyel rukkol elő, ahogy mondani szokták, éteri női énekkel felvértezve. Kellemes hallgatnivaló. A következő a sorban a FOR GREATER GOOD előadásában a Northern Lights, amely a címben foglaltaknak megfelelően fagyos, zord hangulattal bír, dinamikáját tekintve azonban kellemesen visszafogott zongorakísérettel megtámogatott szerzemény. A korong egyik legismertebb, leghírhedtebb előadója David E. Williams (I Wanna Live) ez előzményeket figyelembe véve némileg ellensúlyként is tekinthető. Vad, zajos elektronikus szerzemény, amely nem rossz ugyan, számomra mégis a korong leggyengébb alkotása. A KINDEREN VAN MOEDER AARDE (In The Safest Place On Earth) csodaszép, lágyan hullámzó dallal járult hozzá az összeállításhoz, női-férfi énekkel, hárfával felvértezve. Az olasz ATARAXIA (May She Become) csoportot ismerem és kedvelem csaknem 20 éve, azonban igazán meggyőzni soha nem tudtak, valahogy nem az én világom, többször láttam őket színpadon is, ahol számomra mindig is erőteljesebbek voltak, mint felvételről hallgatva. Ez a dal azonban magasan az egyik legjobb produkciójuk, amely maga az elbűvölő szépség és igéző varázslat, fantasztikus szerzemény. Rabul ejt, felkavar és magához ölel. A LARRNAKH duplája a The Guardian formájában ölt testet, ez a dal egy exkluzív tétel, csak itt hallható. A folytatásban a HARVEST RAIN (Corpse Candle - Original Version) kopogó, erősen effektezett basszusgitárra és lágyan lüktető dobgépre alapozva, a háttérben diszkréten hullámzó szintetizátorfüggönnyel kiegészítve szól kellemesen és meggyőzően. Semmi különös, ennek ellenére azonban (vagy éppen ezért) szívmelengető darab. A MISANTRONICS (Samos) struktúrájában némi meglepetést rejtő, kifacsart altatódal, lényegében a korong lezárásának felvezetéseként is tekinthető. A német DARKWOOD (Broken Wings) és a közelmúltban megjelent új albuma több fórumon is vitát generált. Többekben megfogalmazódott a kérdés, mennyire képes jelenleg újat, meglepőt produkálni Henryk Vogel csapata. Nos, a válasz pofonegyszerű: semennyire, de esetükben, azt hiszem, nem is ez a fontos. Avatatlan fülek számára önismétlő (ennek azért valljuk be férfiasan, van alapja), semmitmondó (ennek már kevésbé) gitárpüntyögésnek tűnhet, amit a csoport produkál. Ezzel szemben egyértelműen az elmúlt évtized egyik legjelentősebb, legőszintébb, sallangmentes neofolk formációja a DARKWOOD, teszik a dolgukat, ahogy azt kell, és ez feltétlenül megsüvegelendő.Az itt hallható tétel a legfrissebb album egyik csúcspontjaként is definiálható.

Összességében tehát kijelenthetem, zenei vonatkozásban egy kiemelkedően teljesítő összeállítással hívta fel magára a figyelmet Leslie, amely azonban némileg furcsa köntösbe lett öltöztetve (Hera és Teddy mackó legyőzik az Alien-királynőt), így a borítót illetően több előadó részéről némi tanácstalan meglepetés mutatkozott, miszerint ez csupán egy vicc akar-e lenni, de sebaj, ez legyen a legnagyobb probléma. Ellentétben a kiadó (és összességében Leslie Philippot) részéről tanúsított üdítő korrektség és figyelem a kiadvány felé példamutatóan követendő és meggyőző volt. Várom a folytatást!

A korong a magyar zenekaroktól hazánkban is megrendelhető.

Szólj hozzá!

2013.12.24. 00:00 balazs_k

Újabb idei kiadvány a Spiritual Fronttól/-tal

Címkék: hírek

sp_blackheart_cd.jpgAz év elején megjelent gyűjteményes anyag után újabb lemez jött ki a Spiritual Front neve alatt. Ahogy az Open Wounds nem tekinthető a szó szoros értelmében új albumnak (nagyrészt régebbi dalok átdolgozásait tartalmazza), úgy ez a kiadvány sem a várva várt új nagylemez. A lemez teljes címe (Spiritual Front's Black Hearts in Black Suits - Music by Stefano Puri) jól fedi a valóságot: míg a hagyományos Spiritual Front-lemezek esetében Simone Salvatori írja a zenét és a szövegeket, itt csak a hangját kölcsönzi Stefano Puri kortárs zeneszerző zenéjéhez. Kettejük kapcsolata nagyjából 10 évre vezethető vissza, amikor Stefano Puri csatlakozott a Spiritual Fronthoz mint zongorista, és neki köszönhető a zenekar csúcsalbumának, az Armageddon Gigolónak a hangszerelése is. Ezen a felvételen a zenét a Symposium Ensemble szolgáltatja, közreműködik a Fekete Szívek kórusa. A lemez 15 dalt tartalmaz, az olasz Rustblade kiadó gondozásában jelent meg, és ahogy az manapság már megszokott, több változatban is kapható: a normál digipak verzió mellett elérhető színes vinilen (299 darab); díszdobozban (299 darab), ami a cd mellett tartalmaz egy második cd-t (melyen egyes dalok alternatív verziói hallhatók), képeslapot, öntapadót, ezüst szív alakú medált és bársony szütyőt (és az első 99 példány ráadásul még dedikált is); valamit egy ultralimitált szatyrot(!), 99 példányban (ami már el is fogyott), ami az összes előbb felsoroltat tartalmazza (plusz egy kétszámos bónusz cd-t, máshol nem szereplő dalokkal), eredetiségigazolással.

A lemez megrendelhető a kiadó honlapján.

Szólj hozzá!

2013.12.23. 13:00 sorger

SOL INVICTUS - Mr Cruel 7" (2013, Auerbach Tontrager)

Címkék: lemezkritika

sol_cruel.jpegA 2010-es The Bad Luck Bird kislemez az akkori időszak egyik legnagyobb szenzációját jelentette számomra a neofolk berkein belül, még úgy is, hogy erősen "A"-oldalas kiadványként tartom számon azóta is. Ezek után a The Cruellest Month album olyan mértékű csalódást okozott, hogy a lemezkritika megírására a mai napig nem tudtam rászánni magam, és ez talán már így is marad több okból is. Nem csoda tehát, ha a Tony Wakefordba vetett jelentős bizalmam a legfrissebb vinyl kislemezben összpontosult. Lássuk, mi lett az eredmény...

A címadó szerzemény indítja a kislemezt, és már az első hangok egyértelműsítik, a neofolk műfaj egyik atyja ismét izgága kedvében vonult stúdióba aktuális elképzeléseit rögzíteni. A vastagon effektezett gitárok nem csekély mértékben tekerik, facsarják ki az egyébként "neofolkos alapakkordokra" épülő szerzeményt, amibe némi torzítás, üveghangok és egyebek hoznak több irányból is színt, a jól eltalált kiállásokkal megbolondítva. Caroline Jago basszustémáit érzem egy kissé elveszettnek, ellenben a többek között az AGALLOCH révén ismertté vált Don Anderson ezúttal igen jelentős szerephez jut, nem ritkán Nick Saloman játékát idézve, elsősorban a CURRENT 93-ban eltöltött idők szellemét felvonultatva. Nem rossz dal, de számomra nem nyújt igazán elsöprő élményt, és őszintén, a Bad Luck Birdnek a poros nyomába sem ér. A Like God struktúrájában határozottan a korai időket idézi, a hangszerelés azonban jelentősen sokrétűbb a klasszikus alkotásoknál. Az ének a megszokott módon kissé hamiskás, ami különösen akkor domborodik ki, amikor Tony Liza Graham támogatásával hallatja a hangját. Menetelős, himnikus darabról van szó, amely jelen esetben véleményem szerint határozottan erőteljesebbre sikerült a reflektorfényt jobban élvező címadó szerzeménynél.

A SOL INVICTUS tehát köszöni szépen, megvan, további anyagok várhatóak, de érzésem szerint ezzel a kislemezzel inkább csak a diszkográfia terebélyesedett, amit azért az elkötelezett rajongók feltétlenül szerezzenek be. A limitáció 500 példányra szól.

Szólj hozzá!

2013.12.22. 16:00 sorger

Megjelent a KRASCHAU új albuma

Címkék: hírek

kraschau_falanx_cover.jpg Az alábbiakban Bérces Ádám tesz említést néhány mondatban a novemberben megjelent második KRASCHAU album kapcsán, illetve az Unitas projekt lemezes testet öltéséről.

Szinte egy időben, novemberben jelent meg a hazai KRASCHAU új albuma, a Falanx, illetve a projekt KRIEGSFALL-U.-val közösen rögzített Unitas split CD-s újra kiadása. Az Unitas eredetileg májusban jelent meg a MozgaloM kiadásában egy szigorúan 27 darabra limitált szériában, az UFA Muzak gondozásában megjelenő digipak CD-n azonban most a szélesebb közönség is megismerheti a ritka kiadványt. A kazettán eredetileg szereplő hat szám az eltérő hordozónak megfelelően remaszterizálva került az összesen 35 percnyi játékidőt tartalmazó korongra annyi eltéréssel, hogy az utolsó, közös tétel, a "Nem hal meg" 16 perces, kazettás verziója helyett egy öt perces mix formájában hallható, illetve tartalmaz egy hetedik bónuszdalt is, amely a másik közös szám ambient-dub remixe. A Falanx, a KRASCHAU második lemeze ismét az argentin Twilight és a spanyol Gradual Hate Records összefogásában jelent meg. A szintén digipakba csomagolt lemezen összesen tíz felvétel található mintegy 43 percben.

Szólj hozzá!

2013.10.11. 11:00 sorger

Focus Abyssi IV. képgaléria

Címkék: koncertbeszámoló

FA4hu_sm.pngA szeptember elején megrendezett, kiemelkedően jó hangulatban eltelt Focus Abyssi-est eseményeit ezúttal egy képgaléria formájában próbálom felidézni.













Szólj hozzá!

2013.10.01. 22:00 balazs_k

Idén is lesz Runes + Men, ezúttal Lipcsében

Címkék: koncertajánló

logo-runes-men.jpgA tavaly év végi, aktuális Death in June-turné drezdai állomása köré szerveződő első Runes + Men fesztivál felhozatalában megközelítette az az évi, igen erős WGT-s kínálatot. Az idei, nem túl erős WGT-t viszont biztos felülmúlja a második felvonás (amit ezúttal Lipcsében tartanak) - legalábbis a felvonultatott neveket tekintve mindképp. A két nap jól láthatóan különül el azon egyszerű tematika mentén, hogy az első nap a németeké, a második a briteké (kakukktojásként a dániai orosz elektrobohóc Parzivallal kiegészülve). Pénteken a jelenleg legjobb, leginkább figyelemre méltó három német neofolkzenekar, a Hekate, a Darkwood és a Sonne Hagal lép fel, előttük bizonyíthatja rátermettségét a seelenthronos Norbert Strahl másik formációjával, a Steinnal, valamint a Golgatha énekeseként (is) ismerős Marcus Stieglegger pogányfolk zenekara, a MARS (hozzá kapcsolható a Vortex nevű dark ambient projekt is - mennyi ötletes, eredeti név) nyitja az estet. A szombati nap húzóneve a Sol Invictus, előttük egykori hegedűsük, Matt Howden (Sieben) játszik majd, itt lesz az egykor a Death in June-ban is közreműködő Gary Carey zenekara, a Joy of Life, a betegség miatt elmaradó While Angels Watch helyett pedig a Naevus lép fel. Kissé kívülállóként bemutatkozhat ennek a közönségnek a fiatal énekes-dalszerző, Evi Vine is. A jegyár péntekre 30 euró, szombatra 35, a helyszín a lipcsei Theaterfabrik.

Szólj hozzá!

2013.08.05. 20:00 balazs_k

A 22. Wave Gotik Treffen képei - 2. rész

Címkék: koncertbeszámoló

wgt2013.jpgKépgalériánk második részében a szombati nap fellépői következnek az Altes Landratsamtból.






Szólj hozzá!

2013.07.30. 22:00 sorger

Interjú a lengyel JOB KARMA zenekarral

Címkék: interjú

jobkarma.jpgAz Aureliusz Pisarzewski és Maciek Frett által alkotott lengyel kísérleti-ipari zenei formáció ugyan készített már kiemelkedő lemezeket (személyes kedvenceim a Strike, a Tschernobyl és a Punkt), ám elsősorban koncerten mutatkozik meg a két fiatalember által megalkotott muzsika valódi ereje. A tavalyi Hradby Samoty fesztiválos fellépésük után érett meg bennem a gondolat, hogy egy interjú által talán Magyarországon is ismertebbé lehetne tenni a nevüket. A válaszokra ugyan tekintélyes várakozás után vethettük vigyázó szemeinket, de így is számos érdekességre derül fény az urak válaszai alapján.

- A legutóbbi önálló JOB KARMA album a Punkt volt, még 2010-ben, de ha nem tévedek, már készül az újabb lemez.

- Aureliusz: Valóban így van, jelenleg is dolgozunk az új dalokon. A végét ugyan még nem látjuk pontosan, de azt hiszem, minden a legjobb úton halad. A Matt Howden társaságában létrehozott 7JK projekt most egy kicsit pihentetve lesz, ezáltal több időnk marad a JOB KARMA ügyeit intézni és ez így van jól.

- Az egyik kedvenc lemezem tőletek a Strike. Ez egy nehezen befogadható és értelmezhető album, nekem mégis nagyon tetszik, az elmúlt 10 esztendő egyik legjelentősebb alkotásának tartom az országotokból. Mit jelent ez a korong manapság nektek, mi a véleményetek róla?

- Aureliusz: Örülök, hogy tetszik, én is nagyon szeretem és végtelenül büszke vagyok rá. A Strike egy nagyon erőteljes album, bizonyos momentumait (Red Sky, Ecce Homo, March) a mai napig elővesszük a koncertjeinken, természetesen némileg átdolgozva, különleges animációs háttérvetítéssel kiegészítve.

Szólj hozzá!

2013.07.02. 23:00 sorger

Ghost Gathering fesztivál Bukarestben

ghostgathering.jpgA célegyeneshez közelítve némi változás után (módosított helyszín, zenekarok cserélődése) már biztossá vált az idei Ghost Gathering fesztivál programja. Magyarországot idén a LARRNAKH neofolk/industrial formáció képviseli a bukaresti Herestrau parkban, egy káprázatosan szép japán kertben lebonyolításra kerülő eseményen. A fellépő előadók sorát gyarapítja még többek között a görög neoclassical/ambient CHAOSTAR, az aradi CELELALTE CUVINTE, a bukaresti depresszív black metal KISTVAEN és még számos egyéb produkció. A koncertek mellett idén is lesz CD-vásár, művészeti bemutatók és egyéb kiegészítő rendezvények.

Ghost Gathering Fesztivál, Július 12-13. Bukarest, Herestrau Park

További információk: www.ghostgathering.ro

Szólj hozzá!